WPROWADŹ DANE DO KALKULATORA I SPRAWDŹ JAKIE MIESIĘCZNE ZAROBKI MOGĄ WYGENEROWAĆ TWOJE AUTOMATY SPRZEDAJĄCE

Liczba pracujących automatów na lokalizacjach
50
Średnia liczona w sztukach sprzedawanych produktów.
1.5
Średnia marża ze sprzedaży jednego produktu.
Liczba dni w miesiącu, w których automaty sprzedają.
Suma czynszów za wszystkie automaty w jednym miesiącu.
Zaznacz tą opcję jeśli planujesz lub już kogoś zatrudniasz.
Całkowita kwota, którą wydajesz miesięcznie na wszystkich pracowników.
Zaznacz tą opcję jeśli chcesz dodać inne koszta.
Inne koszta, które nie są uwzględnione wyżej.
Miesięczny zysk z automatów  PLN

SKALOWANIE FIRMY VENDINGOWEJ CZY DODATKOWY DOCHÓD ? – ZDECYDUJ JAKA FORMA VENDINGU JEST DLA CIEBIE

KALKULATOR, KTÓRY POKAZUJE MOŻLIWOŚCI

  • Liczba rentownych maszyn to kluczowy element Twojej firmy – każda kolejna znacznie zwiększa Twoje przychody. Na wczesnym etapie należy jednak zdecydować: czy chcesz budować dużą, prężnie prosperującą sieć maszyn vendingowych czy może wystarczy Ci mniejsza liczba maszyn generująca dochód bez dodatkowych kosztów pracowniczych, magazynowych itp.

  • Średnia ilość sprzedawanych produktów z jednej maszyny to niewątpliwie najtrudniejszy do oszacowania element. Właścicielom pracujących już maszyn z pewnością łatwiej obliczyć średnią sprzedaż bazując na własnych statystykach sprzedaży. Dla osób nowych w branży radzimy ustawić resztę parametrów, a na sam koniec potestować różne warianty dziennej sprzedaży ilościowej.

  • Marża, na którą możemy sobie pozwolić w vendingu przede wszystkim zależy od oferowanych produktów. Najczęściej spotkamy automaty z jedzeniem (napoje, przekąski, słodycze, kanapki, obiady) oraz gorącymi napojami (kawa, herbata, gorąca czekolada, zupy). Produkty te kosztują od kilku do kilkunastu złotych i są ogólnodostępne, także ich cena jest przez to znana dla konsumenta. W związku z powyższym, marża na tych produktach nie powinna być wygórowana, a zyski w takim biznesie z reguły zwiększamy ilością sprzedanych produktów.

    Vending w Polsce stale się rozwija,  a pomysłów na coraz to nowe produkty nie brakuje. Wdrażając swój pomysł na automaty z produktami niszowymi, które są droższe (generują większą marżę) możemy liczyć na znacznie lepsze dochody przypadające na jedną maszynę. W tym przypadku liczy się pomysł oraz odpowiednia lokalizacja automatu.

  • Dni sprzedażowe opisują czas, w którym automaty dla Ciebie zarabiają. Nie trudno się zatem domyślić, że jest to bardzo ważna zmienna. Porównajmy zatem szkołę do magazynu dużej firmy. Automat w szkole pracuje dla nas efektywnie jedynie w czasie trwania nauki (precyzyjniej: w czasie przerw pomiędzy lekcjami) w danej placówce. Ponad to, nie zarabiamy też w soboty, niedziele oraz święta. Z drugiej strony mamy magazyn, który jest czynny 24/h, 7 dni w tygodniu. Automat w magazynie zarabia dla Ciebie w weekendy, a nawet w nocy. Mamy nadzieję, że teraz już wiesz jak ważną kwestią jest CZAS SPRZEDAŻOWY danego automatu.

  • Do kosztów wynajmu powierzchni należy także doliczyć koszta energii elektrycznej, wody lub innych opłat prowizyjnych, które musimy regulować z zarządcą danej lokalizacji. Opłaty te są najczęściej spotykane w placówkach publicznych, gdzie mamy do czynienia z odgórnymi zarządzeniami lub przetargami. Nie należy się ich jednak obawiać ponieważ w ostateczności to my decydujemy czy dana lokalizacja jest dla nas rentowna, a inwestycja w automat zwraca się w zadowalającym tempie.

  • Pensji pracowników oraz innych dodatkowych opłat nie trzeba z pewnością szczegółowo tłumaczyć. Jeśli Twoja firma ponosi takie koszta, możesz bez problemu uwzględnić je w swojej kalkulacji.

Automat vendingowy – zarobki na jakie możesz liczyć

Bardzo trudno obliczyć dokładny zysk z automatów sprzedających przed ich instalacją na danym punkcie. Zawsze jednak warto spróbować oszacować zarobki na podstawie parametrów przypisanych dla danej lokalizacji. Są to przede wszystkim:

a) ilość osób, które każdego dnia mają fizyczną możliwość skorzystania z oferty automatów

b) konkurencja na danej lokalizacji lub jej brak

c) rodzaj lokalizacji (jakie osoby będą naszymi potencjalnymi klientami)

Do tego typu danych zawsze warto dodać swoje własne założenia względem konkretnej lokalizacji, a obliczając zarobki z automatów vendingowych przyjąć tą gorszą wersję naszych oczekiwań. Jak to mówią: „zawsze lepiej miło się zaskoczyć niż rozczarować”.